Hasta la vista - Reisverslag uit Málaga, Spanje van EsenRisaarMalaga - WaarBenJij.nu Hasta la vista - Reisverslag uit Málaga, Spanje van EsenRisaarMalaga - WaarBenJij.nu

Hasta la vista

16 December 2014 | Spanje, Málaga

Beste lezers,

Wow cultuurshock! We zijn er hoor! Het was een lange, vermoeiende reis waarbij Es de conducteur moest "afleiden" zodat Maris op het nippertje de trein in kon springen, maar waar we ons even toerist in eigen land voelden met wijdse akkers beneden de rivieren. Na een chaotische security check (jas uit, jas aan), waar we ook nog een BN-er spotten (weet naam nog steeds niet) en we even later alweer vrienden hadden gemaakt met Henk en Ingrid, kwamen we moe maar voldaan op Aeropuerto de Malaga. Het was nog aangenaam lekker buiten en we konden zelfs even met de jas open lopen. De trein was verrassend goedkoop (echt een aanrader!) en we zaten naast wat locals, op tv lijken ze altijd veel groter wel.

Ons appartement is vet mooi, de verhuurder was ook vet aardig ook al was haar hond ziek. Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en zijn toen lekker gaan ontbijten buiten de deur. Echt een vakantiegevoel dus ;) We kunnen al aardig communiceren met de locals, hola enzo weten we al. Ook hebben we al wat vino rosso's besteld, dat ging bijna mis omdat we eerst dachten dat vino rossetto rode wijn was. Oepsie. Ondanks dat Marine zei dat we het water hier gewoon kunnen drinken smaakt het toch niet zoals thuis. Dus hebben we wat gebottelde flessen gekocht.
Verder hebben we een scooter gehuurd, hoewel die verkoopster de dorpsgek bleek te zijn hebben we na wat knipoogjes over en weer toch een 350 cc motor met 2 helms meegekregen. Muy bien. We hebben vast wat gecruised langs de boulevard en een beetje getoeterd naar mannen. Toen werd het toch wat fris en zijn we even gestopt om een sjaaltje om te doen, helaas stonden we in de weg voor een oud vrouwtje die de hellingproef niet hield dus moesten we weer snel verder, jammer!

Al met al een leuke eerste dag, wat zal morgen ons brengen?! Blijf dit checken voor meer! Oja, voor Skype afspraken beter even smsen, want we hebben niet overal wifi (het loopt hier toch nog wat achter).